25 Mayıs 2015 Pazartesi

"Kahramanın Yol Türküsü" Radyo Programında Çevirmenliği Tartıştık

Geçtiğimiz hafta... Yok, geçen ay... Yoksa ondan önceki ay mıydı? Ne zamandır girmiyorum ben bu sayfaya yahu? Tamam blogçum, kızma hemen! Ben de biliyorum çok uzun bir süredir sana gerekli ilgiyi, alakayı, şefkati ve de sevgiyi gösteremediğimi. Hatta tüm bunların bana tekme, tokat, kafa ve dalak olarak döneceğinin de gayet farkındayım ama NE YAPAYIM? Cidden meşguldüm. Valla...

Bu süreç içerisinde 2 kitap çevirisi, 2 kitap düzeltisi yaptım. Üstelik her gün Oyungezer için haberler, dosyalar, incelemeler yazdım. Bir taraftan da farklı haberleri, dosyaları ve incelemeleri Kayıp Rıhtım adına kaleme aldım. Tüm bunlar yetmiyormuş gibi bir de forum yöneticisi oldum. Yaa, yaa... sorma. Ne demek "Sormadım zaten," terbiyesiz! İnsan bari numaracıktan önemsiyormuş gibi yapar.

Neyse efendim, Kahramanın Yol Türküsü'ne ve sevgili yayıncısı, biricik dostum Hazal Çamur'a ayıp olmadan (zaten olmuş olacağı kadar) konuya döneyim ben.

Geçtiğimiz mart ayında 4 yıldır dinleyici olarak katıldığım, dinlemeye doyamadığım, bana pek çok şey katan ve bir o kadar da eğlendiren Kahramanın Yol Türküsü adlı radyo programına canlı yayın konuğu olarak katıldım. Yayın boyunca bilimkurgu ve fantastik türlerindeki kitapların çevirilerinin nasıl olması gerektiğine "örneklerle" değindik. Ayrıca çevirmenliğe ve editörlüğe nasıl başladığımı, bu alandaki komik anılarını da paylaştım. Gayet keyifli ve bol kahkahalı bir yayın oldu.

Programın kayıtlarını (2 parça) aşağıdan dinleyebilirsiniz. Buradan başta sevgili yayıncımız Hazal Çamur olmak üzere katılan, dinleyen herkese tekrar tekrar çok teşekkür ederim.

Sizlere de keyifli dinlemeler dostlar...

Birinci Kısım:



İkinci Kısım:

6 comments:

Adsız dedi ki...

kahramanin yol turkusu kayitlarini ararken ihsan tatarinin bloğunu buldum. sitede radyoda adi gecen sevilen kisiyi karsimda buldum. son biraydir dinliyorum. yayinci hanimin buyuk bi enerjisi var. cok pozitifi cok neseli. sizde o dilinden dusurmedigi ihsan tatarisiniz gibi gorunuyor. siteyi takipetmiyorum arkadasim araciliglya radyoyla tanistim onu takip ediyorum. resminizi görünce sasirdim.

bu kaydi dinlememistim herkesin agzina saglik. dinlediğim diğer yayinlar gibi neseli pozitif bir yayin olmus. ama siz kayiprihtim tartisiyor adli programdada yokmuydunuz? ilkinin kayitlarini dinledim sizde vardiniz. ikinci bolum içinde adiniz geçiyordu ama sonradan yaynci hanim başka birinin katilacagini söyledi. isiniz varmis heralde. yayinlara bakinca cok yakin goruyorum sizi. yayinci hanimla bol bol espiriler sakalar yapıyordunuz. bence yayin konusuna sizde gelemeyeceğim yazmaliydiniz. yayinci hanime ayip olmadimi? bunu kendisinede söyledim olsun isi var aramizda sorun olmaz oyle seyler dedi. bence ayip ettiniz.

ikinci bolumde yerinize gelen mercan hanimda ne kadar birikimliymis.dilerim diğer yayinlarda citayi yükselterek devam eder.onuda tekrar dinlemek isterim.uzun ama keyifli bir yayin yaptılar.insanı okadar sure tutmak zor

agziniza saglik. keyifli bir yayin olmuş.keske canli dinleseydim dedim. ama kayiprihtim tartisiyor 2.bolum daha iyiydi. baska kayit varmi blogda?

mit dedi ki...

Selamlar,

Kahramanın Yol Türküsü gerçekten de çok sevdiğim, uzun yıllardan beri beğeniyle takip ettiğim bir programdır. Bunda sevgili yayıncımız Hazal Çamur'un sizin de değindiğiniz o bitmek tükenmez enerjisinin, samimiyetinin ve neşesinin payı çok büyük elbette.

Evet, Kayıp Rıhtım Tartışıyor'un ilk bölümünde ben de vardım, doğru hatırlıyorsunuz. O programda her bölümde ayrı konuklar olması tasarlanmıştı aslında. İkinci bölümde benim olmamam gerekiyordu zaten, fakat bazı aksaklıklardan dolayı konuk koltuğu döndü dolaştı bana geldi. Ama daha sonra hem işlerim hem de kişisel problemlerim dolayısıyla maalesef katılamadım o programa. Yayının konusuna katılamayacağımı yazmam gerekirdi, haklısınız. O konuda her iki tarafa da ayıp ettim, ama dediğim gibi... sıkıntılı bir dönemden geçiyorum. Dostlarımın anlayışla karşılayacağından eminim.

Anladığım kadarıyla yerime sevgili Mercan katılmış, çok da iyi olmuş. Onun adına çok sevindim, çünkü gönlümden geçen kişi ta kendisiydi :) O da çok yetenekli bir yazar ve çok samimi bir arkadaşımızdır. Benden çok daha keyifli bir sohbet ortaya çıkardığına adım gibi eminim.

Blog sayfamda başka kayıt yok maalesef. Ama forumda, Radyo Kulesi başlığı altında hem sevgili Hazal'ın eski yayınlarını hem de Kayıp Rıhtım Tartışıyor'un diğer bölümlerini bulabilirsiniz.

Bu övgülerinizi sevgili Hazal'a da bir şekilde iletin lütfen, sonuçta emeğin büyük çoğunluğu onun. Sevineceğine eminim. Yorumunuz için çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

haha blog olu sanmistim. son yazi uzerinden uzun zaman gecmis.uslubunuzu eglenceli buldugum icin bugun birkac yazi daha karistiririm die girdim. cevap icin tesekkürler.

ozaman size bir soru daha. yogun olan taraf siz oldugunuz için sorunun muhatabi olarak sizi goruyorum. affiniza siginarak. ohalde kayiprihtim tartisiyor ucuncu bolumde olacakmisiniz? yayinci hanimin dediğine gore siradaki yayinda iki yazar konuk olacakmis. yazarlarla ilgili bir yayin. blogunuza bakinca sizin de yazar olduğunuzu öğrendim. hem kacirdiginiz yayinin telafisi hemde yazar olarak katilacakmisiniz? elbette yogunluğunuz el verirse.

islerinizde kolayliklar dilerim sayin yazar.kitaplarinizida merakettim.

mit dedi ki...

Haklısınız, blog sayfam ölüden farksız. Çevirmenlik ve editörlük işlerinden başka bir şeye vakit kalmıyor. Buna yazarlık da dahil ne yazık ki...

Kayıp Rıhtım Tartışıyor'un üçüncü bölümünde olacağımı sanmıyorum. Önceki yorumumda da dediğim gibi, programın yapısı gereği her bölümde yeni konuklara söz hakkı veriliyor. Bu ve başka nedenlerden ötürü Hazal Hanım'ın konuk koltuğunu bana teklif edeceğini hiç sanmıyorum maalesef.

Güzel olurdu elbette. Hiçbir şey değilse bile en azından kendisine verdiğim sözü tutmuş olurdum. Eh... Diğer konukların yerimi misliyle dolduracağından eminim.

İlginiz için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

sayin ihsan bey, trt radyo programinizida dinleme imkani buldum. agziniza saglik. yavas yavaş buradaki paylasimlarinizi okumaktayim.yayinci hazal hanimi oradada görmek sasirtti. dostunu yalniz birakmayan ikiinsan gordum o kayitlarda. sizi yazar olarak daha iyi tanimamada yardimci oldu. basarilarinizin devamini diliorum. kitaplarinizi daha cok merak eder oldum.birtanesini siparis listeme ekledim.

saniyorumki akraniz sizinle. enazindan blogunuzdaki yazilariniza bakinca sevdiginiz unsurlar ve yazim biciminiz bana akranmisiz hissiyati veriyor.boyle olunca affinizi rica ederek bir iki kelam etmek isterim. son yorumunuz uzerine.

ben elbette bir el olarak detay bilemem. benim gordugum neseli bir hanim ve önceki yayinlarda adini andigi bir beyefendi. bu roportajdada bir dostluk görmekteydim. ancak simdi siz yayinci hanimin size konuk koltuğunu teklif etmeyeceini ifade etmissiniz. sizin sahsi kararınıza ben hic birsey diyemem elbet. fakat bu minvalde bir sey dikkatimi cekti.egerki bir telafiden bahsediyor isek ki siz telafi sozunu kullanmissiniz ohalde teklifi sizin yapmaniz doğru olmazmi? bunoktada yayinci hanimin teklifte bulunmasi manasiz kalir.telafi etmek isteyen sahis bunun icin adim atar.sozu tutmak sizin yukumlulugunuzse eger. sizi suclamiyorum.yapilmasi gerekeni göstermiyorum. mantik yurutuyorum. ltfn sahsiniza bir elestiri olarak görmeyiniz.

bu sayfada bulunan kayitlarda dinledigim ikiinsani dusununce yansitilan kadar yakin olmadiginiz hissine kapildim. heralde ben yanildim. bu yorumu dostluga sahip oldugunuzu dusunerek yaptim.

haddimi asmis fazlaca burnumu sokmus olabilirim. yeni yazilarinizda gorusmek dileğiyle. hayirli ramazanlar.

mit dedi ki...

Sayın adsız, şimdiye kadar yaptığınız tüm yorumlar için size tekrardan teşekkür ederim öncelikle. Diğer yayını da dinleyip kitaplarıma ilgi gösterdiğiniz için de ayrıca bir teşekkürler.

Yanılmıyorsunuz, Hazal'la uzun bir tanışıklığımız ve iyi bir dostluğumuz var. O yayının öncesinde, yayın sırasında ve yayın sonrasında bana çok destek olmuştu sağ olsun. Programa katılarak yaptığı güzel sürprizi de unutamam. Kendisine bu konuda müteşekkirim.

Yanıldığınız nokta benim orada telafi sözcüğünü kullanmamam. Eğer öyle bir fırsat olsaydı, eğer yayına katılabilseydim iyi olurdu anlamında demek istemiştim. Konuk koltuğunun bana teklif edilmemesinin sebebi, daha önce de iki kez belirttiğim gibi, her yayında farklı konuklara yer verilmek istenmesi. Başka bir sebebi yok.

Yayının konusunu, saatini ve konuklarını belirleyen kişi sevgili Hazal Çamur'dur. Ben kalkıp da "Şu yayına beni konuk al," gibi bir şey söyleyemem, söylemem de. Haddime değil. Ne kadar samimi olursak olalım bu işine burnunu sokmak olur. Hazal Hanım her zamanki gibi konuya en uygun konukları seçip bize çok keyifli bir program sunacaktır, o konuda içiniz rahat olsun.

Beni yayında görmek istediğiniz için çok çok teşekkür ederim, onur verdiniz. Yorumunuzu da olumsuz karşılamadım. Size de hayırlı ramazanlar.