10 Temmuz 2011 Pazar

Biz bunu istiyoruz: The Kingkiller Chronicle



Kayıp Rıhtım ailesiyle büyük bir projeye giriştik bugünlerde; Biz Bunu İstiyoruz... Uzun zamandır dilimize çevrilmeyen eserlerin çokluğundan yakınıp duruyorduk. Mesela Ursula Le Guin'in pek çok ödül almış kitabı "Rüyanın Öte Yakası" bize ancak kırk yıl sonra ulaşabilmiş. İnanabiliyor musunuz, 40 yıl!

Haydi, o gene bir şekilde ulaşmış. Şu sıralar dünyayı kasıp kavuran Taht Oyunları serisine ne demeli? Dünya çapında beşinci romanına ulaşan serinin ülkemizde sadece ilk kitabı basılmış. Basılmayan daha neler neler var, bir bilseniz. İşte böyle doğdu "Biz Bunu İstiyoruz" projesi. Aylar boyunca ekip olarak çalıştık, didindik ve onlarca sayfa tutan çeviriler yaptık. Ben de bu güzel ekibin bir parçası olma mutluluğunu yaşadım üstelik.

Lafı fazla uzatmadan sizleri sitede yayınlanan tanıtım yazısı ve önokumasıyla, röportajları ve yorumlarıyla projemizle başbaşa bırakıyorum.

Keyifli okumalar...

Fantazyanın büyülü dalgalarında sürüklenen bizler, asla elimizdekiyle yetinmedik. Hayır, hayal gücünün sınırlandırılmasına katlanamadık ve her zaman daha fazlasını istedik. Ve bir gün, nisan ayının başında, tüm bunların sonucu olarak “Biz Bunu İstiyoruz!” doğdu.
Biz Bunu İstiyoruz, hep uzaktan baktığımız ve dilimize çevrilse bile o vakte kadar yılların geçtiği kitapları okumanın bizim de hakkımız olduğunu haykıran, baş kaldıran ve sizlerin, herkesin, isteğini özgürce dile getiren bir projedir. Ama tek başına bir duruş olmaktan öte, bizlerin sizlere sunacağı çeşitli bilgilendirmeler, arka kapak yazıları, yabancı okurların incelemeleri, yorumları ve en önemlisi kitapların ön okumaları ile bütünleşen bir çalışmadır bu.
Bundan sonra, sizler ve bizler, okumak istediklerimizi bu proje altında duyuracak, o kitaplardan haberdar olmayanları bilgilendirecek ve her daim tek bir bütün olarak fantastik ile bilimkurgunun, ebedi diyarlarında sessimizi duyuracağız.
Çünkü: “Biz Bunu İstiyoruz!


Projemiz için o kadar çok seçenek vardı ki ilk önce hangisini yayınlayacağımıza karar verememiştik. Ama aralarında öyle bir tanesi vardı ki, onu atlamamız mümkün gibi gözükmüyordu!
Kralkatili Destanı’nın (The Kingkiller Chronicle) ilk kitabı olan Rüzgârın Adı (The Name of the Wind), 2007’de yayımlanarak fantazya dünyasını yerinden oynatmıştı. Yayımlandığı yıl bir anda dünya çapında çok satanlar listelerinin en tepesine tahtını kurmuştu. Bu öyle gelip geçici bir zafer de değildi, bunu gelişinden hissedebiliyordunuz.
Daha ilk kitap ile ABD’nin Fantastik/Bilimkurgu dalındaki en kayda değer ödüllerinden biri olan Quill ödülüne layık görüldü. Seriyi kaleme alanPatrick Rothfuss, daha yazarlığının tomurcukları açarken J.R.R. Tolkien veGeorge R.R. Martin gibi ustaların tahtına varis olarak gösterilmeye başlanmıştı.
Dile kolay, 32 dile çevrilmiş bir seriden bahsediyoruz burada. Biz de dedik ki, neden Türk okurları, dünya bu kitapla çalkalanıyorken geri kalsın? 2011 yılında ikinci kitabı olan The Wise Man’s Fear da piyasaya çıkmışken neden daha fazla geride kalalım!
Ve işte karşınızdayız…Ancak biz bu haberi hazırlarken müthiş bir sürprizle kapımızı çaldı İthaki Yayınları. Onların da gözünden kaçmayan bu seri, ilk kitabı olan Rüzgârın Adı ile birlikte ağustos ayında bizlerle buluşacakmış!
Ellerimiz kollarımız inceleme, röportaj, biyografi, tanıtım ve ön okumalarla dolu. Ve uzun bir süre bu şekilde karşınızda olmaktan geri durmayacağız!
Son olarak bu ilk adımımızda bizleri yalnız bırakmayan dostlarımıza sonsuz teşekkürler!
Şimdi gelin hep beraber projenin o giriş sayfasına gidelim ve bu yeni seriye adım atalım.

4 comments:

Berre dedi ki...

Bu projede emeği geçen herkesi canı gönülden tebrik ediyorum. Uzun zamandır gördüğüm en özenli ve yararlı çalışma olarak bu proje eminim ki çeşitli yayınevlerine de örnek olacaktır.

Sesimizi duyurma vaktinin geldiğini fark eden Kayıp Rıhtım ekibine tekrardan teşekkürler.

Sonuçta:"Biz Bunu İstiyoruz"

mit dedi ki...

Ben de bu projede emeği geçen herkesin adına sana canı gönülden teşekkür ederim.

sihirlitorba dedi ki...

MİT tebrik ederim...gerçekten bu harika birşey.zaten ''ama projede ben yokum''deseydin buradan sana herhangi birşey atabilirdim :)

mit dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşım. Kelleyi ucuz kurtardım desene :)