1 Şubat 2011 Salı

Geç kalmış bir kutlama ve iki eski hatıra...

Geçtiğimiz gün annemin doğum günüydü. Kendisi her sene olduğu gibi bu yıl da 18 yaşına bastı. Doğum günü yurt genelinde büyük bir coşkuyla kutlanırken biz bu sene biraz daha mütevazi takılalım dedik, kırk katlı bir pasta kesmekle yetindik kendisine. Hani şu dört kişilik olan kırk katlı pastalardan...

Ne zaman annemin doğum günü olsa kaçınılmaz olarak aklıma iki şey gelir. Birincisi askere gidişim. Vatani hizmetimi yapaya gittiğim gün annemin doğum günü ile ayn zamana denk gelmişti. Ben de eve giderken bir elimde kırmızı bir gül diğer elimde ise sülüs (askerlik bilgilerinin yazılı olduğu belge) ile girmiştim kapıdan içeri. Annem çiçeği görünce sevinçli bir "Aaa..." çekmiş, sülüsü gördüğünde ise "AAA!" diye bir dehşet çığlığı atıvermişti. Kadıncağız gülse mi ağlasa mı bilememişti yani. (Askerden dönüş tarihim ise kız kardeşimin doğum gününe denk gelmişti, onu da ilginç bir anekdot olarak buraya ekleyeyim.)

Her doğum gününde aklıma gelen bir diğer şey ise kız kardeşim ile çıktığımız hediye alış verişi. Soğuk bir kış akşamı, hem de iş çıkışında buluşmuştuk onunla. İkimiz de o kadar yorgunduk ki şaşı gözlerle bakıyorduk birbirimize. Üstüne kız kardeşim buluşma yerimize gelirken otobüste biraz kestirdiği için hafif sersemlemiş vaziyetteydi. Ne sorsam "Ne?" diye cevap veriyordu ilk dakikalarda. Üçüncü "Ne?"den sonra bizi bir gülme krizinin tuttuğunu hatırlıyorum. Her neyse, o dükkan senin bu dükkan benim dolaşırken bir türlü istediğimiz gibi bir şey bulamamıştık. En sonunda yol üstünde her türlü ıvır zıvırı satan bir dükkana girmiştik. Görevli kadına annemiz için bir hediye baktığımızı söylediğimizde kadın bize nevresim bölümünü göstermiş, ardından da heyecanla eklemişti; "Klozet kapaklarımız da indirimde! Klozet takımı almak istemez miydiniz? O anda kız kardeşimle göz göze geldik. Kapıdan elimizde pembe bir klozet kapağı ile girip "İyi ki doğdun anneeee!" deyişimiz gözlerimin önüne gelir gibi oldu. O da aynı şeyi düşünmüş olacak ki kahkahayı patlatıverdik. Kadın bize çok kızdı gerçi ama biz tercihimizi klozet kapağından yana kullanmamaya karar verdik. En son soluğu bir çantacıda aldığımızı ve şık bir cüzdan satın aldığımızı anımsıyorum. Gerçi o çok küçük bu çok süslü derken her cüzdanı en az on kez elleyip çekiştirdiğimizden dükkan sahibinin kulaklarından buhar, gözlerinden de ateş püskürmeye başlamıştı. Almamak gibi bir şansımız yoktu yani...

Yani diyeceğim odur ki; doğum günün kutlu olsun anneciğim. Nice mutlu, sağlıklı ve huzurlu senelere...

Doğum günü kartı / Birthday card by Crafting Creatures

7 comments:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

kutlu olsun...
sevdikleriyle birlikte sağlık, huzur, mutluluk ve neşe içinde geçireceği nice yılları olsun

bu arada klozet ve mumlara çok güldüm :))

zeynep dedi ki...

Aslında klozet kapağı da fena fikir değil miş ama zannımca bu size bir hadiye olurdu :))Hatırladım bir an kapak hikayenizi çok gülmüştüm sizin evin hallerine:ppp.....Şaka bir yana da çok güzel bir hediye seçimi yapmışsınız..Sağlıkla huzurla sevgiyle dolu daha 40 yıllar annenize:))Sevgiler saygılar hürmetler......

Adsız dedi ki...

Annenin doğum gününü en içten dileklerimle kutluyorum.Ailecek sağlıklı,huzurlu,mutlu,başarılı,rengarenk yıllar geçirmenizi diliyorum.

ben de klozet ve mumlara güldüm en çok:))

Sihirlitorba dedi ki...

annenin 18. yaşı kutlu olsun ;) sizlerle birlikte nice mutlu yıllar diliyorum...yine gülerek okudum yazını :) böyle sık sık yaz inşaallah...

mit dedi ki...

@ Aynur: Çok teşekkürler. Bizden de sizlere sağlık, huzur ve mutluluk dolu yıllar :)

@ Zeynep: O kapağı alsaydık kapıdan girer girmez kafamıza yerdik herhalde :) Çok teşekkür ederim.

@ Kamikaze: Sağol arkadaşım, teşekkürler. Gülmene sevindim :)

@ S.Sepet: Teşekkürler arkadaşım, çok sağol. İnşallah daha sık yazabilirim, ben de çok istiyorum. Görüşmek üzere...

Muhammed Alperen İmamoğulları dedi ki...

Her yıl olduğu gibi 18'ine girdi ha? :D Uzun birlikte hayırlı bir ömür sürün inşallah :D

mit dedi ki...

Teşekkürler Alperen. Hep beraber inşallah.