28 Ocak 2011 Cuma

30 yaşında bir bekar olmak ne demek?


* Saçınızda sakalınızda belirmeye başlayan beyaz telleri görmezden gelmek, Metin Akpınar'ın "Kedidir kedi..." dediği gibi inatla "Sarıdır o, sarı!" demek.


* Facebook veya benzeri sitelerde bir hesabınız varsa arkadaş listenizdeki yaşıtlarınızın profil fotoğraflarının yarısının gelin-damat fotoğrafı yarısının da çocuklarının fotoğrafları olması demek. Bu arada sizin fotoğrafınız en sade haliyle, tek başına ve yalnız bir biçimde takılmaktadır kendine ait alanında.

* "Ne zaman evleneceksin?" sorusunun tıpkı "Günaydın" ya da "Merhaba" gibi günlük hayatınızın sıradan konuşmalarından birine dönüşmesi demek. Sorulmadığı zaman bir eksiklik duyulması, gariplik hissedilmesi, sorulmasının istenmesi, sorulduğunda ise "Sana ne lan!" diyebilmek demek.

* Aile toplantılarında ailenin yaşlıları tarafından köşeye sıkıştırılmak, evlilik üzerine uzun vaazlar dinlemek demek. Vaazların bir işe yaramadığını anladıklarındaysa evin içinde köşe bucak kovalanmak demek. "Evleneceksin dedim!"

* Arkadaş toplantılarında yaşıtlarınızın çocuklarının yanınıza gelip size amca / teyze diye hitap ederek başınızdan aşağı kaynar sular boşanması demek. Elinizde lolipopla peşlerinden koşup "Amca değil evladım! Abi, abi!" diyerek onları kandırmaya çalışmak demek.

10 comments:

zeynep dedi ki...

Ayy kıyamam sana kısmet kısmett :))
Seni görmek ne kadar güzel yaz arada bazı bazı sık sık hatta...
Karikatür harika:pPp
Mutlu hafta sonları....

Adsız dedi ki...

Hoşşgeldinn Mitcim:)) Biz 30'lu yaşlardaki adem oğlu,adem kızlarını çook iyi anlatmışsın.:)Aynılarını bende yaşıyorum.Sağlık olsun.Yapacak bir şey yok.Bakalım hayat önümüze neler çıkaracak.Yolumuz hep aydınlık ve açık olsun.sevgilerimle.

Bu arada karikatürde çook hoştu:)

Adsız dedi ki...

Karakatür çok hoş. Çevremdeki herkes evleniyor, ben evlenenlerin asosyalleşmesini beklerken, şimdilerde düşünüyorum ki; ben asosyalleşiyorum...
Her gittiğim düğünde içimden "kalan sağlar bizimdir" tesellisini yaparken, herkes yüzüme bakarak darısı senin başına temennilerini sunuyor. Ahh zor. Kader kısmet.. Ne yılbaşında giydiğim kırmızı don ne onlarca ayakkabının altındaki isim ne hıdırellez dilekleri işe yaramıyormuş :)

mit dedi ki...

@ Zeynep: Selamlar ablacığım, sizleri görmek de güzel. Kıy sen bana kıy! Kıyamayan çok ama faydaları yok :) Sana da mutlu hafta sonları...

@ Kamikaze: Hoş bulduk arkadaşım. Anlatabilmek için özel çaba sarf etmeme gerek kalmadı. Her gün içinde olduğum, bizzat yaşadığım deneyimler ne de olsa :) Hayat karşımıza hep iyi ve güzel şeyler çıkarır inşallah. Sevgiler...

@ Defansif Matmazel: Öncelikle hoş geldiniz, sefalar getirdiniz. Asosyalleşme konusunda size katılıyorum. Tüm arkadaşlarınız evlenince aralarında geçen muhabbet ya eşleri ile ya da çocukları ile ilgili oluyor. Bize de anlatacak bir şey düşmediğinden bön bön bakmakla yetiniyoruz maalesef :) Dileklerin işe yaramadığı konusunda da he fikiriz. (Don hariç!) :) Yorum için teşekkürler.

Sihirlitorba dedi ki...

arkadaşım hoşgeldin demek biraz tuhaf oluyor.çünkü zaten burası senin mekanın malum eheh :) evet ben de 30 u doldurmaya az kala seninle aynı dertten muzdaribim.sizlerin evlenmesi bile bu kadar zorken bi de beni düşün. türkiye de engelli bir bayan olarak...evet üç nokta gerisini anlarsın zaten,bir sürü toplumsal önyargı ve sorun...cam ayakkabıyı ayağıma giydirecek birini umut ediyorum sadece ama sonu külkedisi ndeki gibi olur mu onu bilemiyorum ;)

mit dedi ki...

Hoş bulduk arkadaşım, sen de hoş geldin :) Şu yazıyı yazdım yazalı o kadar çok olumsuz eleştiri aldım ki anlatamam. Pişman oldum desem yeridir. Meğer evlenmek isteyen ne çok arkadaşım varmış da haberim yokmuş. Benim yapmaya çalıştığım her zamanki gibi kendimle ilgili komik bir şeyler yazmaktı oysa ki. Hepsine güldüm geçtim de senin ki pek bir dokundu be arkadaşım!

İnşallah tam gönlüne göre birini bulur, dünyanın en mutlu, en güzel, en huzurlu evliliklerden birine sahip olursun arkadaşım. Bu duamı en içten şekilde ediyorum senin için.

Allah'a emanet...

Sihirlitorba dedi ki...

M.İ.T üzülme arkadaşım,üzül diye yorum yazmadım.sadece bir gerçeğe değinmek istedim.tıpkı diğer gerçekler gibi bu da hayatın bir gerçeği ;)duaların için teşekkür ediyor,aynılarının daha da fazlasını ben de senin için diliyorum...

mit dedi ki...

Hmmm... Ben üzülmeyin diye yazıyı yazdım, sen üzülmeyim diye yorumu yaptın... Eh, üzülmeyelim, hep beraber sırıtalım o zaman. Böyle :D ya da böyle :) Görüşmek üzere...

Muhammed Alperen İmamoğulları dedi ki...

O değil de İhsan amca sen ne zaman evleneceksin, dersem beni öldürürsün biliyorum :D

Kısmet diyorum sadece :P Sıkıştırmasınlar seni, sen sana uygun birini bulunca evlenirsin zaten :D

(Evlenirsin di mi? :D )

mit dedi ki...

Amca değil evladım, abi. Abi! :)

Evlenirim tabi. Kısmet bu işler, "Allah ne zaman nasip ederse" deyip bekliyorum işte.

Evlenirim, evlenirim.

Sanırım...